thumbnail

Monday, March 06, 2017

Perangai Budak 3 tahun 7 bulan!


Balik-balik cerita pasal dia..balik-balik cerita pasal dia..he..he..he..minta ampun ye korang sebab dia je la penghibur dan pemening kepala kita orang. Abang kakak pun terpaksa ikut je apa kehendak dia. Kadang geram kene marah jugak dengan aku..takde ampun lah walaupun awak tu bongsu awak tu manja mama.

Ni paling aku marah!

Budak ni paling malas berjalan kalau korang nak tahuuuuuu..sikit-sikit nak dukung, sikit-sikit nak dukung! Grrr...tu Syahmi dukung sebab Eady takde so dia merayu kat Syahmi suruh dukung dia. Syahmi pun biaselah layan je lah adik gemuk dia sorang tu. Kat rumah pun sama apa adik nak bangun duduk bangun duduk kejap pegi dapur la kejap nak air la kejap nak kencing la Syahmi je yang rajin melayan dia. Syahmi pun dengan dia tak pernah nak marah pun, tapi jangan Sufiya..hahaha..kalau suruh Sufiya memang dia jerit "Syahmiiii adik nak minum..." Ha..ha..ha..yang tu pun banyak akal gak tuh!

Sabtu ni ade event nak kene pinjam stroller kat kakak aku, kalau tak mau patah pinggan Eady nak dukung dia nanti. Dah la tempat event tu besar ya hamat!

Bab makan paling win!

Bab makan tak pernah malas. Ikut sapa ntah! (Kofkofkof..terbatuk pulak..ha..ha..ha..) kemain sarapan pagi tak nak roti canai! Nak pulut kuning dengan sambal telur puyuh. Dia ni memang selera besar ni. Bagilah ape pun semua nyer makan termasuk sayur! Hu..hu..hu..tak macam mak dia tapi jangan korang bagi benda hitam macam masak kicap ke, ayam goreng hitam ke, telur dadar terhangus ke..asal ade hitam memang dia tak nak makan. Kemain memilih.

Mulut becok ya rabbi..pot pet pot pet pot pet tak berhenti-henti sampai kita pulak kering air liur nak menjawab nyer..tak jawab kene marah. Ha..ha..ha..mak enon garang niii..sekarang kalau kita solat atau mengaji laju je dia menempek. Semangat lain machiam.

Boboiboy baca al-fatihah!

Ni makmum baca lagi kuat dari imam!! Ha..ha..ha..

Jenuh la aku menahan gelak dengan budak nie, sebab tu aku jarang solat dengan dia orang ni. Karang aku gelak tak pun aku tak kusyuk sebab sibuk menahan geram. Ha..ha..ha..cuba la korang dengar! Rasa nak cubit sangat mulut dia tuh. Eeeee...geram sangat sebab comel giler! Ha..ha..ha..puji anak sendiri! ;)

Hiburan dari budak 3 tahun 7 bulan. Dia dah siap mintak kek boboiboy nak tiup lilin nak happy besday to u kat sekolah. Demand tu.

26 comments:

Nieyl said...

aduhai...adik demok nie....
nasib abg syahmi nak dukung yaaa.....
geramnya la aunt nieyl tgk budak demok sorang nie...
nak cubit² pipi dia yg comel tu...

Norhayati Mohd Isa said...

Hahhaha
Adik byk akal ye..
Memang lawak la adik ni..
tapi tak apa nak belajar solat kan..

Shahida Dzulkafli said...

Alo.. alo.. comel sangat nie.. meh acik cuim sikit.. hehehe..

Noor Azlan said...

Macam sama je perangai dengan anak saya... memang budak umur 3 tahun macam tu kot... hehe...

Mrs Puex said...

pengarang jantung sekeluarga ni.. tak tahan bab makmum tu..tabahnye la jemaah yang lain.. kalau auntie, dah bagi salam awal awal dah...hahahhaaa..

HeNRieTTa JoSe said...

hamboi dik mok, nak dukung aje yea...untung dia, abg syahmi rajin melayan....

Raihanah Ahmad said...

sian abang kena dukung. kalau saya mmg tak tinggal stroller kalau bawa budak bawah 5 tahun ni

Azian Elias said...

Bagus lah abang. ada tangungjawab.
memang manja kan kalau yg bongsu.
i oxo miss my little one yg dah besar gabak.

lieyalatif said...

hahahahaah lieya bace pun gelak same....mmg dpt bygkan tahap diva die...biase laa intan payung manje semua kene layan die ajek ekekekeekek...

tapi tang suke mkn tu best..legaa beb kalo anak suke makan....sbb selau dengar budak2 ni kite kene paksa makan....ni siap suke mkn pulut hah...kemainnnnn hahahaahah

el said...

seronok baca kisah adik mok ni
adik mok comey aihhh
xpelah manjalah lebih2..awak mmg penghibur semua orang

samalah ngan anak iols yg last ni...xleh buat apa..lau dia mengamuk..terpaksa semua orang beralah..hahaha
abg dia yg risau lau adik dia ni mengamuk..laju2 pujuk..kakak2 dia 2org lagi tu..bukan reti pujuk..lagi duk bagi dia menangis geram!

Falsya said...

ishhh, lagi buat geram ngan dikmok nie tau..ngape comel nau nieeeee dikmok oiiii..tuh bakpe sambil makan, sambil tangan pegang kepala tuh..kemain byk nau masalahnye tuh...ke pening sebab telur puyuh mama bg xcukup..wakakakaka...eiii gerammm!!!

Inani Hazwani said...

Hahahaha! Comelnyaaa dik oi. Macam macam tau perangai dia

Raihanah Ahmad said...

abang dah belajar bertanggungjawab juga tu izwa. Untung izwa

Julia Johari said...

Hahahaha lawak tau rajin syahmi dukung adik tomeiii...redha jelah ye...akak izwa ntah event kita sama sabtu ni...mana tau leh jumpa lagi yeyyyyyyyyyyy !

Blog Akak Kembang said...

nanti bila dia dah besar mst rindu telatah kan ...

Kira Sakura said...

agaknya perangai budak lahir 2013 memang cenggini kot. memanjang nak berdukung nya walau dah besar walau dah adik!!! grrrrr sama la Uwais tu pun. elok abi dia letak adik bawah dia pulak mintak dukung =..=

tapi dik mok memang comel. geram je dengan perangai dia ihihihi

aizamia 3 said...

Sama.. sama.. sama je dengan dak Nuha.. tapi part dukung tu takdelah.. Tak larat.. badan dia semangat lain macam.. huhuhu.. Ada je akal dia nak buat itu ini. Bab nak potong kek tu pun sama gak cuma setakat ni tak pilih lagi nak kek apa.. alahai.. anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit.. Tak macam kakak dengan abang dia.

LYAfrina said...

Hehehe..comey sgt dia ni.. Adoii.. Nk mrh pom x jadi lps bg muka comey gtu..biasalah y paling kecik..paling byk akalan kan.. Hehe

makchaq said...

Mesti la abang kat adik.. adik comel & manja sangat..

Makchq x bokeh tengok video tu..😭😭 nak dengar makmum baca kuat dari imam tu..

hainom OKje said...

Wuih....makan sambal ye dia Izwa. Si bongsu kat rumah yg umur 14 tahun pun belum reti makan sambal mcm tu...

Shahrul Yusof said...

Hehe.. biasalah tu. Yang paling bongsu ni mestilah nak manja lebih sikit.

wahida said...

pandainya dia makan sambal!

IK Tia said...

sukalah Syahmi treat adik dia macam tu. sayang adikkkk. insyaAllah bila besar, boleh jadi pelindung keluarga

Fiza Rahman said...

Naib abang larat lagi dukung adik ☺

Nadia Johari said...

hahaa..manja lebih ni

noradyani ab rahman said...

Panjang akal ni.. Anak akak yg kcik 3 thn 3 bulan.. Lain pulak semua nak buat sendiri. Dah la badan keding je hihi. Layan je lah kan, anak2 nilah penghibur kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2014 Reserved to Nurul Izwa
Design with ♥ by Cik Kumbang